Obchodné podmienky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY pre e-shopy
Tieto všeobecné obchodné podmienky („Podmienky“) spoločnosti Vital Choice s.r.o.,
- So sídlom: Langrova 856/41, Slatina, 627 00 Brno
- IČO: 21739749
- DIČ: CZ21739749
- Zapísaná: v obchodnom registri pod sp. zn C 104832 vedenom na Krajskom súde v Brne
- E-mail: info@celiakshop.cz
- Telefón: +420 601 101 445
- Adresa prevádzky: Táborská 93, Brno 615 00.
upravujú v súlade s ustanovením § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov („Občiansky zákonník“) vzájomné práva a povinnosti Vás ako kupujúcich a Nás ako predávajúcich, vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy („Zmluva“) uzavretej prostredníctvom E-shopu na webových stránkach celiakshop.cz
Všetky informácie o spracovaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v Zásadách spracovania osobných údajov, ktoré nájdete tu.
Ustanovenia týchto Podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy. Zmluva a Podmienky sú vyhotovené v českom jazyku. Znenie Podmienok môžeme jednostranne meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté počas účinnosti predchádzajúceho znenia Podmienok.
Ako iste viete, komunikujeme primárne na diaľku. Preto aj pre našu Zmluvu platí, že sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú, aby sme sa dohodli bez súčasnej fyzickej prítomnosti Nás a Vás, a Zmluva je tak uzavretá dištančným spôsobom v prostredí E-shopu, a to prostredníctvom rozhrania webovej stránky („webové rozhranie E-shopu“).
Ak niektorá časť Podmienok odporuje tomu, čo sme si spoločne schválili v rámci procesu Vášho nákupu na Našom E-shope, bude mať táto konkrétna dohoda pred Podmienkami prednosť.
I.
NIEKTORÉ DEFINÍCIE
- Cena je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za Tovar;
- Cena za dopravu je finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, a to vrátane ceny za jeho zabalenie;
- Celková cena je súčet Ceny a Ceny za dopravu;
- DPH je daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov;
- Faktúra je daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o dani z pridanej hodnoty na Celkovú cenu;
- Objednávka je Váš záväzný návrh na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s Nami;
- Užívateľský účet je účet zriadený na základe Vami zadaných údajov, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a uchovávanie histórie objednaného Tovaru a uzavretých Zmlúv;
- Vy ste osoba nakupujúca na Našom E-shope, právnymi predpismi označovaná ako kupujúci;
- Tovar je všetko, čo môžete nakúpiť na E-shope.
II.
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA A POUČENIE
- Kúpa Tovaru je možná len cez webové rozhranie E-shopu.
- Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť Nám všetky informácie správne a pravdivo. Informácie, ktoré ste Nám poskytli v Objednávke, budeme teda považovať za správne a pravdivé.
- Na našom E-shope tiež poskytujeme prístup k hodnoteniu Tovaru vykonanému inými spotrebiteľmi. Autenticitu takýchto recenzií zabezpečujeme a kontrolujeme tým, že prepájame hodnotenie s konkrétnymi Objednávkami, takže v internom systéme pri každom hodnotení vidíme aj prepojené ID objednávky, a tak sme schopní overiť a preukázať, že recenzia pochádza od reálneho spotrebiteľa.
III.
UZAVRETIE ZMLUVY
- Zmluvu s Nami je možné uzavrieť iba v českom jazyku.
- Zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom E-shopu, pričom náklady na použitie prostriedkov komunikácie na diaľku hradíte Vy. Tieto náklady sa však nijako nelíšia od základnej sadzby, ktorú hradíte za používanie týchto prostriedkov (najmä za prístup na internet), žiadne ďalšie náklady účtované Nami teda nad rámec Celkovej ceny nemusíte očakávať. Odoslaním Objednávky súhlasíte s tým, že prostriedky komunikácie na diaľku využívame.
K tomu, aby sme mohli Zmluvu uzavrieť, je potrebné, aby ste na E-shope vytvorili Objednávku. V tomto návrhu musia byť uvedené nasledujúce údaje:
- Informácie o nakupovanom Tovare (na E-shope označujete Tovar, o ktorého kúpu máte záujem, tlačidlom „Pridať do košíka“);
- Informácie o Cene, Cene za dopravu, spôsobe platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto informácie budú zadané v rámci tvorby Objednávky v rámci užívateľského prostredia E-shopu, pričom informácie o Cene, Cene za dopravu a Celkovej cene budú uvedené automaticky na základe Vami zvoleného Tovaru, spôsobu jeho doručenia a platby;
- Svoje identifikačné a kontaktné údaje slúžiace na to, aby sme mohli doručiť Tovar, najmä teda meno, priezvisko, doručovaciu adresu, telefónne číslo a e-mailovú adresu.
Kontrola a dokončenie objednávky
V priebehu tvorby Objednávky môžete až do jej dokončenia údaje meniť a kontrolovať. Po vykonaní kontroly prostredníctvom stlačenia tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“ Objednávku dokončíte. Pred stlačením tlačidla však musíte ešte potvrdiť Vaše oboznámenie sa a súhlas s týmito Podmienkami, inak nebude možné Objednávku dokončiť. Na potvrdenie a súhlas slúži zaškrtávacie políčko. Po stlačení tlačidla „Objednať s povinnosťou platby“ budú všetky vyplnené informácie odoslané priamo Nám.
Potvrdenie objednávky
Vašu Objednávku Vám v čo najkratšom čase po tom, ako Nám bude doručená, potvrdíme správou zaslanou na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Objednávke. Súčasťou potvrdenia bude zhrnutie Objednávky a tieto Podmienky formou prílohy e-mailovej správy. Podmienky v znení účinnom ku dňu Objednávky, t. j. v znení priloženom ako príloha potvrdzujúcej e-mailovej správy, tvoria neoddeliteľnú súčasť Zmluvy. Potvrdením Objednávky dochádza k uzavretiu Zmluvy medzi Nami a Vami.
Môžu nastať aj prípady, kedy Vám nebudeme môcť Objednávku potvrdiť. Ide najmä o situácie, keď Tovar nie je dostupný alebo prípady, keď objednáte väčší počet kusov Tovaru, než koľko je z našej strany umožnené. Informáciu o maximálnom počte Tovaru Vám však vždy v rámci E-shopu vopred poskytneme a nemala by pre Vás byť prekvapivá. V prípade, že nastane akýkoľvek dôvod, pre ktorý nemôžeme Objednávku potvrdiť, budeme Vás kontaktovať a zašleme Vám ponuku na uzavretie Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, keď Našu ponuku potvrdíte.
Chybná cena
V prípade, že v rámci E-shopu alebo v Objednávke bude uvedená zjavne chybná Cena, nie sme povinní Vám Tovar za túto Cenu dodať ani v prípade, keď ste obdržali potvrdenie Objednávky, a teda došlo k uzavretiu Zmluvy. V takejto situácii Vás bezodkladne kontaktujeme a zašleme Vám ponuku na uzavretie novej Zmluvy v pozmenenej podobe oproti Objednávke. Nová Zmluva je v takom prípade uzavretá vo chvíli, keď Našu ponuku potvrdíte. Za zjavnú chybu v Cene sa považuje napríklad situácia, keď Cena nezodpovedá obvyklej cene u iných predajcov alebo chýba či prebýva číslica.
Záväzok k zaplateniu
V prípade, že dôjde k uzavretiu Zmluvy, Vám vzniká záväzok zaplatiť Celkovú cenu.
Užívateľský účet
V prípade, že máte zriadený Užívateľský účet, môžete uskutočniť Objednávku jeho prostredníctvom. Aj v takom prípade však máte povinnosť skontrolovať správnosť, pravdivosť a úplnosť predvyplnených údajov. Spôsob tvorby Objednávky je však totožný ako v prípade kupujúceho bez Užívateľského účtu, výhodou však je, že nie je potrebné opakovane vypĺňať Vaše identifikačné údaje.
Zľavy
V niektorých prípadoch umožňujeme na nákup Tovaru využiť zľavu. Na poskytnutie zľavy je potrebné, aby ste v rámci návrhu Objednávky vyplnili údaje o tejto zľave do vopred určeného poľa. Ak tak urobíte, bude Vám Tovar poskytnutý so zľavou.
IV.
UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
Registrácia a prístup
Na základe Vašej registrácie v rámci E-shopu môžete pristupovať do svojho Užívateľského účtu. Pri registrácii Užívateľského účtu je Vašou povinnosťou uviesť správne a pravdivo všetky zadávané údaje a v prípade zmeny ich aktualizovať. Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Pokiaľ ide o tieto prístupové údaje, je Vašou povinnosťou zachovávať mlčanlivosť a nikomu ich neposkytovať. V prípade, že dôjde k ich zneužitiu, nenesieme za to žiadnu zodpovednosť.
Osobný účet
Užívateľský účet je osobný, a preto nie ste oprávnení umožniť jeho využívanie tretím osobám.
Zrušenie účtu
Váš Užívateľský účet môžeme zrušiť, a to najmä v prípade, ak ho viac než 5 rokov nevyužívate, alebo v prípade, keď porušíte svoje povinnosti podľa Zmluvy.
Dostupnosť účtu
Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia.
V.
CENOVÉ A PLATOBNÉ PODMIENKY, VÝHRADA VLASTNÍCKEHO PRÁVA
Cenové podmienky
Cena je vždy uvedená v rámci E-shopu, v návrhu Objednávky a samozrejme v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v rámci E-shopu a Cenou uvedenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena uvedená v návrhu Objednávky, ktorá bude vždy totožná s cenou v Zmluve. V rámci návrhu Objednávky je tiež uvedená Cena za dopravu, prípadne podmienky, kedy je doprava zadarmo.
Celková cena je uvedená vrátane DPH a všetkých poplatkov stanovených zákonom.
Platobné podmienky
Platbu Celkovej ceny od Vás budeme požadovať po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru. Úhradu Celkovej ceny môžete uskutočniť nasledujúcimi spôsobmi:
- Bankovým prevodom. Informácie pre vykonanie platby Vám zašleme v rámci potvrdenia Objednávky. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena splatná na účet 2903005557 / 2010 (IBAN: CZ57 2010 0000 0029 0300 5557)
- Kartou online. V takom prípade prebieha platba cez platobnú bránu Comgate, pričom platba sa riadi podmienkami tejto platobnej brány. V prípade platby kartou online je Celková cena splatná do 3 dní
- Dobierkou. V takom prípade dôjde k platbe pri doručení Tovaru oproti jeho odovzdaniu. V prípade platby dobierkou je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.
- V hotovosti pri osobnom odbere. V hotovosti je možné uhradiť Tovar v prípade prevzatia v Našej prevádzke. V prípade platby v hotovosti pri osobnom odbere je Celková cena splatná pri prevzatí Tovaru.
Faktúra a vlastnícke právo
Faktúra bude vystavená v elektronickej podobe po uhradení Celkovej ceny a bude zaslaná na Vašu e-mailovú adresu. Faktúra bude tiež fyzicky priložená k Tovaru a dostupná v Užívateľskom účte.
Vlastnícke právo k Tovaru na Vás prechádza až potom, čo zaplatíte Celkovú cenu a Tovar prevezmete. V prípade platby bankovým prevodom je Celková cena zaplatená pripísaním na Náš účet, v ostatných prípadoch je zaplatená v okamihu vykonania platby.
VI.
DORUČENIE TOVARU, PRECHOD NEBEZPEČENSTVA ŠKODY NA VECI
Možnosti doručenia
Tovar Vám bude doručený najneskôr do 14 dní spôsobom podľa Vášho výberu, pričom môžete voliť z nasledujúcich možností:
- Osobný odber v Našej prevádzke Táborská 93 Brno
- Osobný odber na výdajných miestach spoločnosti Packeta, DPD
- Doručenie prostredníctvom dopravných spoločností DPD
Doba doručenia
Doba doručenia Tovaru vždy závisí od jeho dostupnosti a od zvoleného spôsobu doručenia a platby. Predpokladaná doba doručenia Tovaru Vám bude oznámená v potvrdení Objednávky. Doba uvedená v týchto Podmienkach je len orientačná a môže sa líšiť od skutočnej doby dodania. V prípade osobného odberu v prevádzke Vás vždy o možnosti vyzdvihnutia Tovaru budeme informovať prostredníctvom e-mailu.
Kontrola a prevzatie tovaru
Po prevzatí Tovaru od dopravcu je Vašou povinnosťou skontrolovať neporušenosť obalu Tovaru a v prípade akýchkoľvek závad túto skutočnosť bezodkladne oznámiť dopravcovi a Nám. V prípade, že došlo k závade na obale, ktorá svedčí o neoprávnenej manipulácii a vstupe do zásielky, nie je Vašou povinnosťou Tovar od dopravcu prevziať.
Neprevzatie tovaru
V prípade, keď porušíte svoju povinnosť prevziať Tovar, s výnimkou prípadov podľa čl. 4 Podmienok, nemá to za následok porušenie Našej povinnosti Vám Tovar doručiť. Zároveň to, že Tovar neprevezmete, neznamená odstúpenie od Zmluvy medzi Nami a Vami. Nám však v takom prípade vzniká právo od Zmluvy odstúpiť z dôvodu Vášho podstatného porušenia Zmluvy, prípadne Tovar uskladniť, za čo nám od Vás prináleží odplata vo výške 100 Kč. Ak sa rozhodneme odstúpiť od Zmluvy, je odstúpenie účinné v deň, keď Vám toto odstúpenie doručíme. Odstúpenie od Zmluvy nemá vplyv na nárok na úhradu Ceny za dopravu, prípadne na nárok na náhradu škody, ak vznikla.
Opakované doručenie
Ak je z dôvodov vzniknutých na Vašej strane Tovar doručovaný opakovane alebo iným spôsobom, než bolo v Zmluve dohodnuté, je Vašou povinnosťou nahradiť Nám náklady s týmto opakovaným doručením spojené. Platobné údaje na zaplatenie týchto nákladov Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve a sú splatné do 14 dní od doručenia e-mailu.
Prechod nebezpečenstva škody
Nebezpečenstvo škody na Tovare na Vás prechádza v okamihu, keď ho prevezmete. V prípade, že Tovar neprevezmete, s výnimkou prípadov podľa čl. 4 Podmienok, na Vás nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza v okamihu, keď ste mali možnosť ho prevziať, ale z dôvodov na Vašej strane k prevzatiu nedošlo. Prechod nebezpečenstva škody na Tovare pre Vás znamená, že od tohto okamihu nesiete všetky dôsledky spojené so stratou, zničením, poškodením či akýmkoľvek znehodnotením Tovaru.
Dostupnosť tovaru
V prípade, že Tovar nebol v E-shope uvedený ako skladom a bola uvedená orientačná doba dostupnosti, budeme Vás vždy informovať v prípade:
- mimoriadneho výpadku výroby Tovaru, pričom Vám vždy oznámime novú očakávanú dobu dostupnosti alebo informáciu o tom, že nebude možné Tovar dodať;
- omeškania s dodaním Tovaru od Nášho dodávateľa, pričom Vám vždy oznámime novú očakávanú dobu dodania.
VII.
PRÁVA Z VADNÉHO PLNENIA
Záruka
Zaručujeme, že v čase prechodu nebezpečenstva škody na Tovare podľa čl. 7 Podmienok je Tovar bez vád, najmä že Tovar:
- zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, ako aj kvalite, funkčnosti, kompatibilite, interoperabilite a iným dohodnutým vlastnostiam;
- je vhodný na účel, na ktorý ho požadujete a s ktorým súhlasíme;
- je dodaný s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie, vrátane návodu na montáž alebo inštaláciu;
- je vhodný na účel, na ktorý sa Tovar tohto druhu obvykle používa;
- množstvom, kvalitou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam Tovaru toho istého druhu, ktoré môžete rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia urobené nami alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením;
- je dodaný s príslušenstvom, vrátane obalu, návodu na montáž a iných pokynov na použitie, ktoré môžete rozumne očakávať; a
- zodpovedá kvalitou alebo prevedením vzorke alebo predlohe, ktoré Vám boli poskytnuté pred uzavretím zmluvy.
Práva z vadného plnenia
Práva a povinnosti ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b Občianskeho zákonníka a zákonom č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, v znení neskorších predpisov).
V prípade, že bude mať Tovar vadu, teda najmä ak nebude splnená niektorá z podmienok podľa čl. 1, môžete Nám takúto vadu oznámiť a uplatniť práva z vadného plnenia (teda Tovar reklamovať) zaslaním e-mailu či listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch, prípadne osobne na adrese Brno, Táborská 93. Na reklamáciu môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany, ktorý tvorí prílohu č. 1 Podmienok. Pri uplatnení práva z vadného plnenia je potrebné zvoliť, ako chcete vadu vyriešiť, pričom túto voľbu nemôžete následne bez Nášho súhlasu zmeniť. Reklamáciu vybavíme v súlade s Vami uplatneným právom z vadného plnenia.
Práva pri výskyte vady
Ak má Tovar vadu, máte nasledujúce práva:
- na odstránenie vady dodaním nového Tovaru bez vady alebo dodaním chýbajúcej časti Tovaru; alebo
- na odstránenie vady opravou Tovaru, ibaže by bol zvolený spôsob odstránenia vady nemožný alebo v porovnaní s druhým spôsobom neprimerane nákladný, čo sa posúdi najmä s ohľadom na význam vady, hodnotu, ktorú by Tovar mal bez vady, a to, či môže byť druhým spôsobom vada odstránená bez značných ťažkostí pre Vás.
Sme oprávnení odmietnuť vadu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné, najmä s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by Tovar mal bez vady.
Ďalej máte právo na:
- primeranú zľavu z Ceny; alebo
- odstúpenie od Zmluvy, ak:
odmietneme vadu odstrániť alebo ju neodstránime v súlade s právnymi predpismi; sa vada prejaví opakovane, je vada podstatným porušením Zmluvy; alebo je z nášho vyhlásenia alebo z okolností zjavné, že vada nebude odstránená v primeranej dobe alebo bez značných ťažkostí pre Vás.
Právo na odstúpenie od Zmluvy Vám neprináleží v prípade, ak je vada Tovaru nevýznamná.
Vady spôsobené užívateľom
V prípade, že ste si vadu na Tovare spôsobili sami, práva z vadného plnenia Vám neprináležia.
Opotrebovanie tovaru
Vadou Tovaru nie je opotrebovanie Tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním alebo pri použitom Tovare opotrebovanie zodpovedajúce miere jeho predchádzajúceho používania.
Uplatnenie reklamácie
Pri uplatnení reklamácie Vám vystavíme písomné potvrdenie, v ktorom bude uvedené:
- dátum, kedy ste reklamáciu uplatnili;
- čo je obsahom reklamácie;
- aký spôsob vybavenia reklamácie požadujete;
- Vaše kontaktné údaje na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.
Ak sa nedohodneme na dlhšej lehote, do 30 dní od doručenia reklamácie odstránime vady a poskytneme Vám informáciu o vybavení reklamácie na uvedené kontaktné údaje. Ak táto lehota márne uplynie, môžete odstúpiť od Zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu.
O vybavení reklamácie Vás budeme informovať e-mailom a vydáme Vám potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie. Ak je reklamácia oprávnená, patrí Vám náhrada účelne vynaložených nákladov. Tieto náklady ste povinní preukázať, napr. účtenkami či potvrdeniami o cene za dopravu. V prípade, že došlo k odstráneniu vady dodaním nového Tovaru, je Vašou povinnosťou Nám pôvodný Tovar vrátiť, náklady na toto vrátenie však hradíme My.
V prípade, že ste podnikateľom, je Vašou povinnosťou oznámiť a vytknúť vadu bez zbytočného odkladu potom, čo ste ju mohli zistiť, najneskôr však do troch dní od prevzatia Tovaru.
V prípade, že ste spotrebiteľom, máte právo uplatniť práva z vadného plnenia pri vade, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom Tovare v lehote 24 mesiacov od prevzatia Tovaru.
VIII.
ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Možnosti odstúpenia
K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi Nami a Vami od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.
Odstúpenie spotrebiteľa
V prípade, že ste spotrebiteľ, teda osoba kupujúca Tovar mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti, máte v súlade s ustanovením § 1829 Občianskeho zákonníka právo odstúpiť od Zmluvy bez udania dôvodu v lehote 14 dní odo dňa uzavretia Zmluvy, resp. ak ide o kúpu tovaru, potom do štrnástich dní od jeho prevzatia. V prípade, že sme uzavreli Zmluvu, ktorej predmetom je niekoľko kusov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania posledného kusu alebo časti Tovaru, a v prípade, že sme uzavreli Zmluvu, na základe ktorej Vám budeme Tovar dodávať pravidelne a opakovane, začína plynúť dňom dodania prvej dodávky.
Od Zmluvy môžete odstúpiť akýmkoľvek preukázateľným spôsobom (najmä zaslaním e-mailu alebo listu na Naše adresy uvedené pri Našich identifikačných údajoch). Na odstúpenie môžete využiť aj vzorový formulár poskytovaný z Našej strany, ktorý tvorí prílohu č. 2 Podmienok.
Ani ako spotrebiteľ však nemôžete od Zmluvy odstúpiť v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy plnenie uvedené v § 1837 Občianskeho zákonníka.
Lehota na odstúpenie
Lehota na odstúpenie podľa čl. 2 Podmienok sa považuje za zachovanú, ak Nám v jej priebehu odošlete oznámenie, že od Zmluvy odstupujete.
Vrátenie tovaru a ceny
V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 2 Podmienok ste povinní Nám Tovar zaslať do 14 dní od odstúpenia a znášate náklady spojené s navrátením tovaru k Nám. Vy máte naopak nárok na to, aby sme Vám vrátili Cenu za dopravu, avšak iba vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania Tovaru, ktorý sme pre dodanie Tovaru ponúkali. V prípade odstúpenia z dôvodu, že My porušíme uzavretú Zmluvu, hradíme aj náklady spojené s navrátením tovaru k Nám, avšak opäť iba do výšky Ceny za dopravu vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania Tovaru, ktorý sme pri dodaní Tovaru ponúkali.
V prípade odstúpenia od Zmluvy Vám bude Cena vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola pripísaná, prípadne na účet zvolený v odstúpení od Zmluvy. Čiastka však nebude vrátená skôr, než Tovar obdržíme, alebo Nám preukážete, že došlo k jeho zaslaniu späť Nám. Tovar Nám prosím vracajte čistý, pokiaľ možno vrátane originálneho obalu.
Zníženie hodnoty tovaru
V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa čl. 2 Podmienok Nám však zodpovedáte za zníženie hodnoty Tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné na to, aby ste sa oboznámili s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou Tovaru, t. j. spôsobom, akým by ste sa s Tovarom oboznamovali v kamennej predajni. V prípade, že sme Vám ešte nevrátili Cenu, sme oprávnení pohľadávku z titulu nákladov započítať na Vašu pohľadávku na vrátenie Ceny.
Odstúpenie zo strany predajcu
My sme oprávnení odstúpiť od Zmluvy kedykoľvek predtým, než Vám dodáme Tovar, ak existujú objektívne dôvody, prečo nie je možné Tovar dodať (najmä dôvody na strane tretích osôb alebo dôvody spočívajúce v povahe Tovaru), a to aj pred uplynutím doby uvedenej v čl. 1 Podmienok. Môžeme tiež od Zmluvy odstúpiť, ak je zjavné, že ste uviedli v Objednávke zámerne nesprávne informácie. V prípade, že nakupujete Tovar v rámci svojej podnikateľskej činnosti, teda ako podnikateľ, sme oprávnení od Zmluvy odstúpiť kedykoľvek, aj bez udania dôvodu.
IX.
RIEŠENIE SPOROV SO SPOTREBITEĽMI
Vybavovanie sťažností
Nie sme vo vzťahu ku kupujúcim viazaní žiadnymi kódexmi správania v zmysle ustanovenia § 1826 ods. 1 písm. e) Občianskeho zákonníka. Vybavovanie sťažností spotrebiteľov zabezpečujeme prostredníctvom elektronickej adresy info@celiakshop.cz. Informáciu o vybavení sťažnosti zašleme na elektronickú adresu kupujúceho.
Mimosúdne riešenie sporov
Na mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov zo Zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: www.coi.cz. Platformu na riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorý je spotrebiteľom, z kúpnej zmluvy uzavretej elektronickými prostriedkami.
Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a o zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
X.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Právny vzťah
Ak Náš a Váš právny vzťah obsahuje medzinárodný prvok (teda napríklad budeme zasielať tovar mimo územia Českej republiky), bude sa vzťah vždy riadiť právom Českej republiky. Ak ste však spotrebiteľ, nie sú týmto ujednaním dotknuté Vaše práva vyplývajúce z právnych predpisov.
Korešpondencia
Všetku písomnú korešpondenciu si s Vami budeme doručovať elektronickou poštou. Naša e-mailová adresa je uvedená pri Našich identifikačných údajoch. My budeme doručovať korešpondenciu na Vašu e-mailovú adresu uvedenú v Zmluve, v Užívateľskom účte alebo cez ktorú ste nás kontaktovali.
Zmena zmluvy
Zmluvu je možné meniť iba na základe našej písomnej dohody. My sme však oprávnení zmeniť a doplniť tieto Podmienky, táto zmena sa však nedotkne už uzavretých Zmlúv, ale iba Zmlúv, ktoré budú uzavreté po účinnosti tejto zmeny. O zmene Vás však budeme informovať iba v prípade, že máte vytvorený Užívateľský účet (aby ste túto informáciu mali v prípade, že budete objednávať nový Tovar, zmena však nezakladá právo výpovede, keďže nemáme uzavretú Zmluvu, ktorú by bolo možné vypovedať), alebo Vám na základe Zmluvy máme dodávať Tovar pravidelne a opakovane. Informáciu o zmene Vám zašleme na Vašu e-mailovú adresu najmenej 14 dní pred účinnosťou tejto zmeny. Ak od Vás do 14 dní od zaslania informácie o zmene neobdržíme výpoveď uzavretej Zmluvy na pravidelné a opakované dodávky Tovaru, stávajú sa nové podmienky súčasťou našej Zmluvy a uplatnia sa na ďalšiu dodávku Tovaru nasledujúcu po účinnosti zmeny. Výpovedná doba v prípade, že výpoveď podáte, je 2 mesiace.
Vyššia moc
V prípade vyššej moci alebo udalostí, ktoré nemožno predvídať (prírodná katastrofa, pandémia, prevádzkové poruchy, výpadky subdodávateľov a pod.), nenesieme zodpovednosť za škodu spôsobenú v dôsledku alebo v súvislosti s prípadmi vyššej moci, a ak stav vyššej moci trvá dlhšie ako 10 dní, máme My aj Vy právo od Zmluvy odstúpiť.
Prílohy
Prílohou Podmienok je vzorový formulár pre reklamáciu a vzorový formulár pre odstúpenie od Zmluvy.
Archivácia zmluvy
Zmluva vrátane Podmienok je archivovaná v elektronickej podobe u Nás, ale nie je Vám prístupná. Vždy však tieto Podmienky a potvrdenie Objednávky so zhrnutím Objednávky obdržíte e-mailom a budete teda mať vždy prístup k Zmluve aj bez Našej súčinnosti. Odporúčame vždy potvrdenie Objednávky a Podmienky uložiť.
Účinnosť podmienok
Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 1. 1. 2023
PRÍLOHY:
FORMULÁRE
Formulár na odstúpenie od zmluvy
Formulár na uplatnenie reklamácie
Právo na odstúpenie
Ak je kupujúci spotrebiteľom, má právo v prípade, že objednal tovar prostredníctvom e-shopu spoločnosti Mamtexitle s.r.o („Spoločnosť“) alebo iného prostriedku komunikácie na diaľku, okrem prípadov uvedených v § 1837 zák. č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov, odstúpiť od už uzavretej kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy, resp. ak ide o kúpu tovaru, potom do štrnástich dní od jeho prevzatia. V prípade zmluvy, ktorej predmetom je niekoľko kusov tovaru alebo dodanie niekoľkých častí tovaru, začína táto lehota plynúť až dňom dodania posledného kusu alebo časti tovaru, a v prípade zmluvy, na základe ktorej má byť tovar dodávaný pravidelne a opakovane, odo dňa dodania prvej dodávky.
Oznámenie o odstúpení
Toto odstúpenie oznámi kupujúci Spoločnosti písomne na adresu prevádzky Spoločnosti alebo elektronicky na e-mail uvedený vo vzorovom formulári.
Vrátenie tovaru
Ak kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, odstúpi od kúpnej zmluvy, zašle alebo odovzdá Spoločnosti bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy, tovar, ktorý od nej obdržal.
Vrátenie peňažných prostriedkov
Ak kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, odstúpi od kúpnej zmluvy, vráti mu Spoločnosť bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy, všetky peňažné prostriedky (kúpnu cenu dodaného tovaru) vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe kúpnej zmluvy prijala, rovnakým spôsobom. Ak kupujúci zvolil iný než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý Spoločnosť ponúka, vráti Spoločnosť kupujúcemu náklady na dodanie tovaru iba vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru. Spoločnosť nie je povinná vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než tovar obdrží späť alebo než kupujúci preukáže, že tovar Spoločnosti odoslal.